Skip to main content

Top 5 ergernissen WYSIWYG-editors

Een beetje cms heeft een WYSIWYG-editor. Maar krijg jij altijd precies wat je ziet? Nou ik niet.

Geïnspireerd op de Top 5 ergernissen van Jan Mulder iedere maand bij DWDD. Is hier mijn Top 5 ergernissen voor WYSIWYG-editors.

5: Afbeeldingen verkeerd uitgelijnd

Een heuse tenenkrommer: aan de achterkant in de editor staat mijn afbeelding keurig links uitgelijnd met 5pt marge. Maar aan voorkant is mijn marge foetsie.

(meer…)

Lees meer

Meer rendement uit je website voor 17 euro

De afgelopen periode heb ik 2 themapockets geschreven voor De Zaak – het kennisnetwerk voor ondernemers.

  • Meten én verbeteren met Google Analytics
  • Een website die werkt!

De boekjes zijn geschreven voor iedere professional die meer rendement uit een website wilt halen, maar zich afvraagt waar te beginnen. Voor de prijs hoef je het niet te laten: slechts 8,50 euro per stuk. De titels:

(meer…)

Lees meer

Fabeltjes over webteksten ontkracht

Gelukkig is er Meneer de Uil, in dit geval in de gedaante van The Poynter Institute, die hardnekkige fabeltjes over webteksten naar het dierenbos stuurt. Uit het Poynter Eyetrack07-onderzoek blijkt namelijk dat:

  • 77% van de online tekst van een artikel is gelezen
  • 62 % van de tekst van een artikel in een A2-krantformaat is gelezen
  • 57% van de tekst van een artikel in tabloidformaat is gelezen.

Een tweede interessante conclusie:

Tweederde van de mensen die een bepaalde online tekst beginnen te lezen, lezen alle tekst van het artikel.

(meer…)

Lees meer

Verder winkelen… maar waarheen?

winkelwagenDankzij Twinkle stuitte ik op het blogartikel van Linda Bustos. Nogal wat webwinkelaars raken de weg kwijt wanneer ze de inhoud van hun winkelmandje hebben bekeken. Dat zit zo.

Wie een artikel toevoegt aan het winkelmandje wil òf afrekenen òf doorgaan met winkelen. Sommige webshops gebruiken een pop-up om het winkelmandje weer te geven. Als je dan kiest voor ‘doorgaan met winkelen’ verdwijnt de pop-up en bevind je je dus weer op de achterliggende productpagina. Afgezien van de vraag of pop-up killers deze optie onderdrukken, is het voor de bezoeker helder wat er gebeurt na een click op ‘Verder winkelen’-button.

(meer…)

Lees meer

0

Your Cart

DEEL DIT BERICHT IN JE NETWERK
Vind je deze blogposting interessant?

Zou je ons een plezier willen doen? En dit bericht willen delen met de mensen in je netwerk? Zij vinden het vast ook interessant.

Bedankt!


Of deel onderaan de pagina
Download het Digital Marketing & Measurement Model
En ontvang maandelijks onze tips
We zullen je e-mailadres nooit aan derden geven
INTERESSANTE BLOGPOSTING?
Deel dit bericht met de mensen in je netwerk.
Zij vinden het vast ook de de moeite waard.

Bedankt!


Of deel onderaan de pagina