Skip to main content
weg met het contactformulier

Weg met dat domme contactformulier op je site

Goed. Jouw website heeft dus een contactformulier. Dat lijkt heel logisch. Een bezoeker of klant moet toch contact met je kunnen opnemen, nietwaar?
 

Bovendien bevind je je in goed gezelschap. Ziggo heeft er één, de Bijenkorf en zelfs de Rijksoverheid. Volgens Google zijn er in NL meer dan 50.000 webpagina’s speciaal ingericht voor een contactformulier. Als die websites het allemaal hebben, dan moet het wel goed zijn.
 
Er kleeft echter één grote maar aan. Daar kom ik zo op terug…
(meer…)

Meer lezen

Conversie optimalisatie: prima. Maar staar je niet blind

Conversie optimalisatie is één van de belangrijkste graadmeters voor succes in e-commerce. En als conversie coach ben ik daar blij mee. Want gelukkig lijken de tijden voorbij dat er zonder doel maar wat werd gedaan.

Toch is conversie optimalisatie verre van zaligmakend. In deze blogposting zal ik je uitleggen waarom. En welke interessante alternatieven je hebt.

(meer…)

Meer lezen

Waarom je je marketingbudget onmiddellijk moet bevriezen

Social media, display advertising, (on)betaalde zoekmachine- en e-mailmarketing.

Als online marketeer ben je continu je budget over de verschillende kanalen aan het verdelen om meer traffic naar je site te halen.

Maar voordat je verder gaat: haal even rustig adem.

En bevries je marketingbudget totdat je hebt doorgerekend wat deze posting voor jouw website betekent.

(meer…)

Meer lezen

‘Hoezo conversie? Ik verkoop toch niets online’

Ontdek welke conversies er voor jouw site zijn

Herken je deze redenering? Conversie meten heeft alleen zin als je iets verkoopt via je website. Immers zonder verkoop geen conversie en zonder conversie geen verkoop. Dus waarom zou je als niet-webwinkel conversies meten in bijvoorbeeld Google Analytics?

Laat me proberen je in 5 minuten te overtuigen om toch conversies te meten.

(meer…)

Meer lezen

7 tips voor beter converterende productbeschrijvingen

Laten we eerlijk zijn. Sommige productbeschrijvingen in webwinkels zijn zo saai, dat je spontaan begint te gapen. Ze gaan niet verder dan:

  • een beschrijving van wat je toch al ziet op de productfoto;
  • een opsomming van de eigenschappen van het product.

Neem bijvoorbeeld deze Brooker Tuniek van wehkamp.nl

 

Brooker Tuniek



Brooker Tuniek
“Deze dames tuniek van Brooker is gemaakt van soepel viscose en heeft een rond model en ronde hals. Door het instikken van de zijnaad worden de losse zijpanden en de korte mouw gevormd. De tuniek heeft voor een tekst print.”

Word jij warm van deze tekst? Nogal droog en feitelijk, vind je ook niet?

(meer…)

Meer lezen