Skip to main content

Mark Verduijn

Waarom zou je dit lezen? Je ontdekt:

  • wat ik zoal gedaan heb
  • wie mij heeft beïnvloed
  • waarom dat jouw webteksten beter maakt

Woorden en cijfertjes, daar heb ik wat mee. Zou die bijna tegenstrijdige combinatie te danken zijn aan De Telegraaf? Ondertussen al weer lang geleden liep ik bij die krant stage. Ik mocht kiezen welke redactie. Dat werd – ja natuurlijk – economie & financiën.

Of is die mix van alfa en bèta ingegeven door mijn oud-onderbuurman? Die me leerde Apache-webservers en MySQL-databases in te richten. Heel nerdy zat ik  ’s nachts  de php-code van een content managment systeem te tweaken.

Het kon dus niet anders dan dat ik als afgestudeerd tijdschriftjournalist bij internet zou uitkomen. Probleempje. Daar was in 1999 nog geen droog brood te verdienen. Internet bleek bijzaak voor bedrijven. Dan toch eerst maar naar het papier.

Testen, testen testen

Als freelance journalist specialiseerde ik me in marketing en schreef voor vakbladen als Incentive, MarketingTribune en MarketingRSLT. Daar leerde ik van de profs hoe je je producten, diensten en communicatie zo verleidelijk mogelijk maakt. Dankzij Strategisch testen in direct marketing van Frans Reichard ontdekte ik het nut van testen van teksten.

Conversatie=conversie

Toen ik als hoofdredacteur van een uitgave van managementboeken The Cluetrain Manifesto las, kreeg ik een stijve nek van het jaknikken. Het moest maar eens afgelopen zijn met al die eenrichtingscommunicatie van organisaties. ‘Markets are conversations’ luidt de boodschap van David Weinberg. Zeker op internet moet de bezoeker het uitgangspunt voor communicatie. Zo niet, dan issie weg.

Als freelance redacteur van Computer Planet (het is nog altijd doodzonde dat de stekker uit Planet.nl is getrokken) kreeg ik voor de eerste keer inzicht in de behoefte van de lezer. Dankzij het aantal pageviews en reacties was goed te zien welke onderwerpen zij interessant vonden en welke niet. Van die John de Mol-achtige verslaving aan kijkcijfers ben ik nooit meer afgekomen.

Verleiden

Een andere eye opener was Robert Cialdini. In zijn bestseller Influence: The Psychology of Persuasion vond ik de 6 principes die mensen (onbewust) verleiden. Dagelijks grasduin ik door websites om te kijken hoe die principes online worden ingevuld.

De laatste jaren heb ik het papier steeds meer verruild voor internet. Bezoekers aantallen, klikgedrag en conversiecijfers drijven om mijn woorden te blijven verbeteren.

Wil je dat ik je webteksten schrijf?
Bel me meteen op.

06 288 155 76

Tot zo,

Mark Verduijn

PS 1: Wacht niet te lang. Doorgaans is mijn agenda 1 tot 2 maanden goed gevuld
PS 2: Duidelijke afspraken en het halen van deadlines zijn voor mij vanzelfsprekend

0

Your Cart

DEEL DIT BERICHT IN JE NETWERK
Vind je deze blogposting interessant?

Zou je ons een plezier willen doen? En dit bericht willen delen met de mensen in je netwerk? Zij vinden het vast ook interessant.

Bedankt!


Of deel onderaan de pagina
Download het Digital Marketing & Measurement Model
En ontvang maandelijks onze tips
We zullen je e-mailadres nooit aan derden geven
INTERESSANTE BLOGPOSTING?
Deel dit bericht met de mensen in je netwerk.
Zij vinden het vast ook de de moeite waard.

Bedankt!


Of deel onderaan de pagina