Skip to main content

5 verleidingstips voor online dagaanbiedingen

Het aantal webwinkels met dagaanbiedingen schiet als paddenstoelen uit de grond. Uitdaging is de spontane aankoop (van zaken die je niet van plan was nu te kopen). Welke methodes gebruiken deze websites om bezoekers te verleiden?

De tijd tikt weg

Vertel van hoe laat tot hoe laat de dagaanbieding geldig is. En laat letterlijk zien dat de tijd weg tikt terwijl de bezoeker de aanbieding bekijkt. Dat geeft de bezoeker het gevoel van urgentie: Ik moet nu bestellen anders mis ik dit aanbod.

 

De Daybreaker van wehkamp.nl

 

Vertel het voordeel

Bij een dagaanbieding draait het primair om de scherpe prijs. 10% of 20% korting is mager. Geef een fikse korting en toon de bezoeker het prijsverschil.

 

Blokker verzuimt de korting te vermelden

 

De voorraad slinkt

Dagaanbiedingen zijn voor snelle beslissers. De tijd dringt en de voorraad slinkt. Door de bezoeker de hoeveelheid voorradige artikelen te laten zien, wijs je hem op schaarste. Gevoel van schaarste geeft mensen verlangen.

 

De slinkende voorraad goed weergegeven op todaysbestdeal.nl

 

Morgen is er weer een dag

Probeer de bezoeker te verleiden om terug te komen. Morgen is er immers weer een dag met een nieuwe aanbieding. Of laat de bezoeker de dagaanbieding delen via Hyves, Facebook of Twitter.

 

centralpoint.nl lokt herhaalbezoek uit door een abonnement

 

Amazon verleidt tot herhaalbezoek door de komende deals te presenteren

 

Win snel vertrouwen

Vertrouwen is altijd belangrijk op internet. Dat geldt zeker bij dagaanbiedingen, waar mensen snel een beslissing moeten maken om hun portemonnee te trekken.

Laat daarom zien welke veilige betaalmethoden mogelijk zijn en toon een certificaat zoals Thuiswinkel Waarborg. Plaats een e-mailadres en vast telefoonnummer, zodat mensen weten hoe je te bereiken.

Vertel ook kort wat je onderscheidt van andere webwinkels, bijvoorbeeld  geen verzendkosten.

 

DealDonkey.com kweekt vertrouwen door o.a. samenwerking met bekende partijen, door te vertellen wie ze zelf zijn en te laten zien dat ze een retourbeleid hebben

 

3 gedachten over “5 verleidingstips voor online dagaanbiedingen

  1. Een gesloten omgeving, waarbij je uitgenodigd dient te zijn of zelfs op een wachtlijst komt, werkt ook ‘verlekkerend’.

    Ik vraag me wel af hoeveel dagdeals een mens aankan. Ik zit al bijna aan mijn taks.

    Minouk | Mik Marketing

Reacties zijn gesloten.